כל פרויקט גדול מתחיל בצעד אחד קטן

אתם מוזמנים לעשות את הצעד הזה ולדבר איתנו....

    יועץ בנייה ירוקה

    יועץ בנייה ירוקה איכותי – נעם סוריא

    חשיבותם של חיים אקולוגיים ככל האפשר היא רבה ולא רק בעיני אוהבי טבע. היום כולם כבר מבינים שהדבר קריטי לנו וגם לדורות הבאים. בנייה ירוקה היא חלק משמעותי בתוך חיים אקולוגים. יש לה משמעות רבה לצד תחבורה נקיה והפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים. יועץ בנייה ירוקה מלווה פרויקטים של בנייה מתחילתם ועד סופם ובכל שלב הא מוודא שאכן נעשו צעדים שיגרמו לבנייה עצמה להיות ירוקה כמו שימוש בחומרים טבעיים שמזהמים פחות וגם יאפשרו לדיירי המבנה לשמור על הסביבה בצורה טובה יותר, למשל פחות שימוש בתאורה מלאכותית, פחות שימוש במזגן ועוד. נעם סוריא הוא יועץ בנייה ירוקה והנדסאי בניין העוסק בתכנון, ניהול ופיקוח על פרויקטים שונים של בנייה כבר מעל 30 שנה.

    איך משפיע יועץ בנייה ירוקה על התוצאה?

    יועץ בנייה ירוקה הוא בעל תפקיד משמעותי מאוד בבנייה בכלל ובכך שתהיה בנייה ירוקה. יועץ בנייה ירוקה צריך להיות בהכשרתו מהנדס/הנדסאי בניין או אדריכל כך שהוא נמצא בתוך תחום הבנייה ויכול לייעץ באופן כללי ולא רק בהיבט האקולוגי. מבחינת הבנייה הירוקה תפקידו לוודא שהבנייה נעשית בהתאם לדרישות שישנן בתקן 5281 העוסק בבנייה ירוקה בכלל ותקן 5282 העוסק בנושא האנרגיה. תקן 5281 מפרט את הדרישות בתחומים שונים: שימוש בחומרים, קרקע, מים, אנרגיה, פסולת, תחבורה, רווחת הפרט (למשל בידוד מרעש). יועץ בנייה ירוקה מלווה את הבנייה כבר מהתכנונים והשרטוטים הראשונים דרך החומרים ועד החיפוי והפרטים הקטנים.

    בוחרים רק מומחים בתחום

    כדי להיות יועץ בנייה ירוקה צריך לעבור קורס של המועצה לבנה ירוקה בשיתוף מכון התקנים. עם זאת, כמו שלא תלכו לרופא עיניים שהוא מומחה בעיניים אך לא למד רפואה, כך לא תבחרו יועץ בנייה ירוקה שהגיע לנושא משום מקום. יועץ בנייה ירוקה חייב להיות בעל הכשרה וניסיון רב בתחום. הוא יכול להיות מהנדס בניין אשר עוסק בליווי פרויקטים של בנייה כבר שנים. הוא יכול להיות גם אדריכל. מהנדס בניין אשר חי את תחום הבנייה על כל היבטיו: תכנון, ניהול פרויקטים, פיקוח ומתן חוות דעת הנדסית (בדק בית) הוא ללא ספק האדם המתאים ביותר. נעם סוריא מנהל, מלווה, מתכנן ומפקח על פרויקטים, מבצע בדקי בית ובשנים האחרונות מלווה פרויקטים גם מההיבט של בנייה ירוקה.

    יועץ בנייה ירוקה

    מלווה בנייה ירוקה

    היום כבר ידוע וברור עד כמה חשוב לחסוך במשאבי כדור הארץ ובנייה ירוקה משמעותית מאוד לחיסכון במשאבים. בנייה ירוקה כוללת בתוכה את כל האלמנטים שיכולים לחסוך בחשמל ולזהם פחות את הסביבה. בניית הבניין בזווית כזו שתאפשר תאורה טבעית רבה ככל האפשר תחסוך שימוש בתאורה מלאכותית. בנייה בזווית בה נכנסת רוח ומצננת את החלל תחסוך שימוש במזגן. מלווה בנייה ירוקה תפקידו ללוות ולייעץ בכל ההיבטים הקשורים לבנייה אקולוגית והצעת השימוש בכלים שיאפשרו לדיירים חיים בבצורה ברת קיימא. נעם סוריא הנדסה אזרחית מכיר היטב את נושא הבנייה הירוקה בתור מהנדס בניין המתכנן ומנהל שנים פרויקטים של בנייה.

    לקבל בניין בדירוג 5 כוכבים עם מלווה בנייה ירוקה

    מלווה בנייה ירוקה ילווה את הפרויקט מתחילתו, כלומר כבר מהשרטוטים הראשונים שגם להם השפעה עד כמה המבנה יהיה ירוק. בנייה ירוקה צריכה לעמוד בחלקיו של תקן 5281 לבנייה ירוקה. התקן עוסק בתשעה מרכיבים כמו קרקע, אנרגיה, מים, חומרים, תחבורה, פסולת ועוד. מלווה בנייה ירוקה צריך להכיר היטב את תקן 5281 וגם את תקן 5282 העוסק בנושא האנרגיה ולייעץ כיצד להתאים את המבנה לדרישות. ישנו דירוג של בנייה ירוקה בצבירת נקודות כאשר מינימום הנקודות הנדרשות לבניין ירוק הוא 55 נקודות אז הוא מקבל כוכב אחד בדירוג. המקסימום הוא 5 כוכבים שמקבל בניין שצבר מינימום 90 נקודות. היום אנשים רבים רוצים לדעת שהבניין בו הם גרים הוא בניין ירוק  ככל האפשר כך שקבלנים רבים נעזרים בשירותיו של מלווה בנייה ירוקה.

    איך לבחור מלווה בנייה ירוקה

    מלווה בנייה ירוקה צריך לקבל לכך הסמכה ולעבור קורס של מכון התקנים בשיתוף המועצה לבנייה ירוקה. עם זאת, כמובן שקורס כזה אינו מספיק כדי להיות בפועל מלווה בנייה ירוקה. כאשר בוחרים את האדם שילווה את הפרויקט שלכם, חשוב לבדוק שהוא מהנדס/הנדסאי בניין העוסק בתכנון וניהול פרויקטים ומאחוריו ליווי של פרויקטים בבנייה רבים. הוא יכול להיות גם אדריכל מנוסה, עם דגש על אדריכל בנייה ירוקה כשהיום ניתן להתמקד בכך בלימודי אדריכלות. חשוב לבחור מלווה בנייה ירוקה שכל נושא הסביבה ואקולוגיה הם בדמו והוא עושה את העבודה מתוך שליחות אמיתית. אנו בנעם סוריא הנדסה אזרחית עוסקים שנים בתכנון, ניהול ופיקוח על פרויקטים בבנייה ותמיד נתנו חשיבות רבה לבנייה ירוקה ואקולוגית.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל

      תפריט נגישות