כל פרויקט גדול מתחיל בצעד אחד קטן

אתם מוזמנים לעשות את הצעד הזה ולדבר איתנו....

    כל מה שצריך לדעת על תקן בנייה ירוקה

    בחודש מרץ 2022, נכנס לתוקף תקן בנייה ירוקה, ההופך את תהליך בנייה ירוקה למחייב לכל יזם שהפרויקט שלו יצא לפועל, וזאת החל ממרץ 2022. התקנות יכנסו לתוקף בכל הארץ, לאחר ששר הפנים והשרה להגנת הסביבה סיכמו שהחל משנת 2021 התקנות יכנסו בהדרגה לכל סוגי הבניינים.

    מהו תקן בנייה ירוקה?

    התקן הישראלי לבנייה ירוקה נקרא ת"י 5281, לו מחויב כל יזם העוסק בכל תחומי הבנייה המגוונים והוא מתייחס לשיטות הבנייה, החומרים והמוצרים מהם עושים שימוש בתהליך הבנייה. במילים פשוטות, בכל מהלך חיי הבנייה יצטרכו לעמוד בתקן בנייה ירוקה, כולל התכנון, פיתוח השטח, התחזוקה וכמובן חומרי הבנייה השונים.

    על פי התקן, קיימת שיטת ניקוד לפיה היזם יוכל לצבור נקודות בנושאים שונים על מנת לקבל תקן מטעם מכון התקנים. שיטת הדירוג תעבוד בצורה זו: כוכב אחד הוא הבסיסי ביותר ועד חמישה כוכבים שהוא כאמור הדירוג הטוב ביותר. רק נציין שעד לתאריך מרץ 2022 בו נכנס התקן לתוקף, זה 15 שנים ישנו תקן וולנטרי בנושא בנייה ירוקה, מה שמסביר למה רק 1,000 יזמים יישמו אותו בבניני מגורים ומשרדים. אם כך, כעת השאיפה של התקן שכל בניין באשר הוא יעמוד בתקן בנייה ירוקה על מנת לסייע לשמירה על סביבה ירוקה וחסכונית יותר באנרגיה.

    ההיגיון העומד מאחורי תקן בנייה ירוקה

    מכיוון שקיים מספר כה מועט של בניינים העומדים בתקן בנייה ירוקה, וקיימים רק באזור המרכז, נעשה אי צדק לתושבי הפריפריות שאינם נהנים מהיתרונות הרבים של בנייה ירוקה, ולכן כעת התקן מחייב זאת וגם הם יוכלו ליהנות ממנו. אבל לא רק, על פי הערכות, בניינים הבנויים בהתאם לתקנים של בנייה ירוקה, נהנים מחיסכון של 25% באנרגיה. כעת שהתקן מחייב, כולם יוכלו ליהנות מחיסכון זה ומהיתרונות הנוספים של בנייה ירוקה.

    רק נציין כי מלבד החיסכון באנרגיה, בנייה ירוקה בהתאם לתקן תורמת רבות במגוון רחב של היבטים ומסייעת לעליית איכות החיים של הדיירים או לשוהים במקום (במקרה של משרדים ומבני ציבור), וכמובן תורמת רבות לשמירה על איכות הסביבה. כך לדוגמה בנייה ירוקה מפחיתה את פליטות גזי החממה, מעניקה אור ואוורור טבעיים, היא משפרת את הבריאות באמצעות שימוש בחומרי בנייה ירוקים וגם משפרת את איכות הבנייה פלאים.

    אם כך, מדובר על מהפכה של ממש המאפשרת לכל הצדדים לצאת נשכרים: יזמים וקבלנים יוכלו להעניק איכות חיים לתושבים, הדיירים והשוהים במבנים ייהנו מחיסכון עצום בעלויות האנרגיה ובכלל כולנו נוכל לחיות בעולם ירוק ובריא יותר.

    איך נוכל לעמוד בתקן?

    על מנת לעמוד בתקני הבנייה הירוקה, עליכם להיעזר במומחה לבנייה ירוקה שילווה אתכם לאורך כל הדרך ויסייע בתכנון, בבחירת חומרי הבנייה ובשימוש בשיטות בנייה המתאימות לתקנים החדשים.

    חברת נעם סוריא הנדסה אזרחית, מתמחה במתן ייעוץ וליווי לקבלנים ויזמים בכל הקשור לבנייה ירוקה ועמידה בתקנים המחייבים.

    לייעוץ ומידע נוסף על השירות, התקשרו אלינו עוד היום >

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל

      תפריט נגישות