כל פרויקט גדול מתחיל בצעד אחד קטן

אתם מוזמנים לעשות את הצעד הזה ולדבר איתנו....

    מה זה הבטחת איכות בנייה ואיך זה עובד?

    תחום הבנייה נחשב למורכב מאוד מבחינת תכנון, ולעיתים יש צורך לבצע מגוון פעולות על מנת ׳להבטיח׳ כי כלל הפעולות של אנשי המקצוע בשטח אכן תואמות את איכות הבנייה שהובטחה בפועל. כאן נכנס לתמונה שירות הבטחת איכות הבנייה, מושג המוכר מתחומים מגוונים בתעשייה.

    מהי הבטחת איכות הבנייה?

    ׳הבטחת איכות הבנייה׳ הוא שם כולל למכלול פעילויות המתבצעות במטרה להבטיח כי הלקוח הסופי שיכול להיות היזם או הדיירים בפרויקט יקבלו מוצר (במקרה של בנייה בניין) העומד בדרישות האיכות והאמינות שהוצבו מראש ויענה על הצורך הקיים. מושג זה נפוץ במגוון רחב של תחומים, לדוגמה בתהליך פיתוח של מוצרים, יש צורך בהבטחת איכות על מנת לוודא שהמוצר עומד באיכויות שנקבעו. לדוגמה, פיתוח של מוצר חשמלי כמו מכונת קפה, יש צורך לבדוק את האיכות מבחינת חומרים וסוג הטכנולוגיה המוטמעת בה, על מנת לוודא שהיא אכן תואמת את הדרישות ותענה על הצורך של המשתמש.

    בשונה ממכונת קפה, כאשר מדברים על בניית בניין מגורים, בית פרטי ואפילו על מגדל רב קומות, הבטחת האיכות חשובה פי כמה וכמה, הרי במידה והובטח לדיירים סוג מסוים של חומרי גמר ובפועל הדיירים קיבלו סוג אחר זול יותר, המשמעות היא שהאיכות תהיה פחות טובה לטווח זמן ארוך, מה גם שהיא לא תואמת למחיר ששילם הדייר. דוגמה נוספת, במידה והובטחה מערכת מסוימת, נניח מערכת חימום תת ריצפתית של חברה מסוימת ובפועל הוטמעה מערכת זולה יותר, או שבכלל מבחינת שימוש היא אינה תואמת לאופי הדירות בבניין.

    מי נותן שירותי הבטחת איכות הבנייה?

    שירותי הבטחת איכות הבנייה ניתנים על ידי בעלי מקצוע ייעודיים שמטרתם לבצע צ׳קליסטים, הכנת מפרט לצורך בקרת איכות, פיקוח בנייה בשטח וביצוע מגוון רחב של פעולות הנדרשות במטרה להבטיח את איכות הבנייה בשטח. למעשה, תפקידו של מומחה הבטחת איכות היא להכין תוכנית ייעודית ולבצע בדיקות המבוססת על אוסף הדרישות שהוגדרו מראש במפרט הלקוח, כדי שכל האלמנטים בתהליך הבנייה יתוכננו היטב מראש, יירכשו מהספקים ובאיכויות שהובטחו מראש, ייבנו בצורה נכונה ותואמת לדרישה וייבחנו בהתאם לחוזה עם הדיירים, התקנים והשרטוטים שהכין האדריכל.

    מה התהליך כולל?

    התהליך של הבטחת איכות הבנייה עוסק בכל המשימות שהוגדרו ויושמו בפועל (כפי שפרטנו) בתהליך התכנון והבנייה של הבניין מטעם היזם והספקים השונים. אגב, הבקרה נעשית גם על הספקים ומול מזמין העבודה על מנת לוודא שמראש הוזמנו החלקים והאלמנטים התואמים את הדרישות בהתאם למפרטים. תוכנית הבטחת האיכות אותה מכין בעל המקצוע תינתן לכל אנשי המקצוע העובדים על הפרויקט, כך כולם ללא יוצא דופן יוכלו לבקר את העבודה ולקיים את האיכות שהובטחה.

    מה ההבדל ביו בקרת איכות הבנייה לבין הבטחת איכות?

    אומנם מושגים אלה נשמעים זהים, אך הם שונים לחלוטים. בקרת איכות היא תהליך המיועד לפקח על הבנייה בשטח על מנת לאתר מבעוד מועד ליקויי בנייה או פגמים שונים בתהליך הבנייה שיכולים לגרום לתקלות עתידיות. הבקרה מאפשרת למנוע תקלות ובמידת הצורך למצוא פתרונות יצירתיים. לעומת זאת, הבטחת איכות כשמה כן היא, מבטיחה את איכות הבנייה בשטח ומונעת מצבים של שימוש בחומרים ובשיטות עבודה שאינם תואמים את המפרט והחוזה שסוכם מראש.

    באתרינו תוכלו למצוא מידע נוסף אודות מפקח בניה פינוי בינוי.

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם




      קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל

      תפריט נגישות